היחפ”צ והצלת חיים

בישראל ישנם בכל שנה בין 70 ל- 90 הרוגים כתוצאה מתאונות שוליים. שול הדרך מרמה את המשתמשים בדרך ונותן תחושה של מקום בטוח לעצירה, אם בעקבות תקלה ואם על מנת לערוך שיחת טלפון. אך לא כך הדבר, עצירה בשול משולה לפצצה מתקתקת, כלי רכב אשר יבצע סטייה ולו הקטנה ביותר יגרום לתאונה חמורה, אשר סיכוי גבוהה שתגבה חיי אדם.

היחפ”צ מפנה אלפי כלי רכב תקולים משול הדרך בכל שנה. כמו כן היחפ”צ מפנה כלי רכב ומשאיות התקולים עקב בעיות טכניות, גם מאמצע נתיבי הנסיעה, דבר אשר מהווה סיכון חמור ביותר למשתמשי הדרך. סוג פעילות זה בא למנוע את התרחשות התאונה הבאה. פעמים רבות התרחשו תאונות חמורות בטרם הספיק היחפ”צ להגיע אל כלי הרכב אשר סיכנו את התנועה. לא ניתן להעריך ולכמת למספרים את הפעילות הזו, אולם הצלת חיים במקרה זה אינה רק בשמירה על חייו של הפצוע, אלא גם בשמירה על חייו של האדם תוך רצון לספק לו את האפשרות להגיע ליעדו בריא ושלם.

היחפ”צ ככוח מבצעי של משטרת התנועה הארצית, מפנה במהירות את צירי התנועה המהירים בישראל מכלי רכב לאחר תאונות, כלי רכב תקולים וכל מפגע אחר אשר מסכן או מפריע לתנועה ובכך מאפשר לנהגי ישראל לעמוד ולהתעכב פחות בעומסי תנועה מיותרים. גם כאן נמנעות תאונות רבות עקב האטת התנועה וסקרנות הנהגים וכך נמנעות תאונות כתוצאה מלחץ ועצבים של נהגים, אשר המתינו זמן רב בעומס התנועה ויוצאים בסופו של דבר לכביש פתוח ושם ע”י נהיגה מהירה פורקים את תסכולם מהעמידה הממושכת בעומס התנועה.

תגובתו המהירה של היחפ”צ מסייעת לשמור על צירי תנועה פתוחים וזורמים. כלי רכב של כוחות הביטחון וכוחות רפואה אשר נמצאים בנסיעה במשימות להצלת חיי אדם זוכים לצירי תנועה פתוחים וזורמים ובכך מסייע היחפ”צ באופן ישיר ובאופן עקיפין לכוחות הביטחון ולכוחות ההצלה להשיג את מטרתם.

One thought on “היחפ”צ והצלת חיים

  1. האם הייתם מעורבים בפינוי בתאונה שהייתה בצומת בית קמה לפני כשבוע וחסמה הכביש לשעות ארוכות ? איך אפשר להזעיק אתכם ? שכן כצופה מהצד היה הרבה עיכוב מיותר בפינוי שכן המשאית הייתה פגועה ולא ניתן היה להרים על הגרר ללא מנוף. הגרוע מכל הוא שהשוטרים חוסמים גם את הנתיבים שלא נפגעו ובכך גורמים לפקק העצום.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *